ng

دیجیتـــــال تصویــــر - آدرگـان

ارائه خدمات صوتی وتصویری - تجهیزات شبکه و اینترنـت - سازنده تابلوهای ال ای دی در زیباشهر محله آدرگان

پروژه های الکترونیک :: دیجیتـــــال تصویــــر - آدرگـان

دیجیتال تصویر - ارائه خدمات صوتی و تصویری - تجهیزات شبکه و اینترنت - سازنده تابلوهای ال ای دی و روان در زیباشهر محله آدرگان

دیجیتـــــال تصویــــر - آدرگـان

ارائه خدمات صوتی وتصویری - تجهیزات شبکه و اینترنـت - سازنده تابلوهای ال ای دی در زیباشهر محله آدرگان
دیجیتـــــال تصویــــر - آدرگـان


به وبـلاگ فرهنـگی - هنـری - اموزشـی و فنـی دیجیتـال تصویـر خوش آمدیـد.
----------------------------------------------
هدف از ایجاد این وبلاگ:
اشنایی با موقعییت مکانی - اداب و رسوم - اقتصاد - فرهنگ و هنر شهر یا محلی که در ان زندگی می کنیم .

ایجاد انگیزه در هر چه بهتر برگزار شدن ایین ها و مراسم مذهبی وشناسایی چهره هایی که در این راه زحمت کشیده اند برای نسل جوان .

ایجاد فضای اموزشی و علمی و اشنایی با تکنولوژی پیشرفته جهان امروز یعنی همان الکترونیک و دیجیتال . موفق باشید .

دیجیتال تصویر - آدرگان.. برگرفته شده از adargan.blog.ir



+

+

 سایت های مرتبط


پربیننده ترین مطالب

داستان کوتاه انتخاب موضوع قالب پیچک ساخت کد موزیک بازی آنلاین استخاره آنلاین فال روزانه تعبیر خواب




اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

مجله نایت پلاس

پخـش زنـده عتبات عالیات

1.jpg2.jpg
3.jpg4.jpg
5.jpg6.jpg
7.jpg8.jpg
14.jpg13.jpg
9.jpg11.jpg
12.jpgشبکه سلام به علت ترویج اسلام آمریکایی غیر فعال شد
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

پایگاه اطلاع رسانی تعزیه

  • پایگاه اطلاع رسانی تعزیه فارس:
  • پایگاه اطلاع رسانی تعزیه اصفهان
  • تعزیه سرا
  • تعزیه سرای هیو
  • استدیو عشاق
  • استدیو غلامی
  • استدیو یاس زیاران
  • استودیو فیلمبرداری عسکری
  • نمایندگی محصولات قودجان
  • گنجینه تعزیه ایران
  • انجمن تعزیه استان اصفهان
  • استودیو سیمافیلم اقابزرگی
  • >
    آخرین مطالب
    پربیننده ترین مطالب
    آخرین نظرات
    نویسنـده
    پیوندهای روزانه
    پیوندها


    آموزش تابلوی روان بخش اول 

    آموزش مونتاژ تابلو روان با ماژول های LED آماده

     

     

    آموزش مونتاژ تابلو روان با ماژول های LED آماده. چنانچه تمامی مراحل را به دقت و با توجه به تصاویر دنبال نمایید، در عرض چند دقیقه با اصول مونتاژ تابلوروان آشنا شده و بدون نیاز به دانستن علم الکترونیک و یا اصول برنامه نویسی قادر خواهید بود در عرض چند ساعت یک تابلو روان حرفه ای با کیفیت و با قابلیت های بسیار عالی بسازید.



     

    آشنایی با ماژول های LED

    در تصویر زیر دو عدد ماژول LED مشاهده می شود که یکی از سمت اصلی و دیگری از پشت در تصویر مشهود است.

    ماژول های LED دارای مشخصه های فنی زیادی می باشند اما چند مشخصه مهم آنها را که لازم است حتماً بدانید در این بخش بررسی می کنیم.

    مهمترین مشخصه رنگی است که ماژول LED تولید می کند. LED های مورد استفاده در ماژول ها ممکن است قرمز، سبز، آبی، سفید و یا ترکیبی از اینها باشند. در ماژول LED قرمز که در تصویر مشاهده می شود تنها از LED قرمز استفاده شده است.

    در ماژول LED سبز تنها از LED سبز، در ماژول آبی تنها از LED آبی و در ماژول سفید تنها از LED سفید استفاده می شود. اینگونه ماژول ها را ماژول های LED تک رنگ می گوئیم که به ترتیب با علامت های اختصاری ۱R و ۱G و ۱B و ۱W نشان می دهند.

     

    اما در ماژول هایی که قادر به تولید دو رنگ مختلف هستند و گاهی آنها را Dual می گویند از دو عدد LED استفاده شده است. اساس کار این ماژول ها به این صورت است که اگر یکی از این دو LED به تنهایی روشن شوند، به ازای هر کدام یک رنگ به خصوص تولید می شود و اگر هر دو LED با هم روشن شوند مشترکاً رنگ سومی را تولید می کنند. این ماژول ها اغلب از LED قرمز و LED سبز ساخته می شوند و با علامت اختصاری ۱R1G نشان داده می شوند.

     

    ماژول های دیگری هستند که از دو LED قرمز و یک LED سبز ساخته می شوند. گاهی نیز به جای LED سبز از LED آبی استفاده می شود. این ماژول ها سه رنگ مختلف را بسیار واضح تر از ماژول های Dual تولید می کنند و حتی قادر به تولید رنگ های دیگری هم هستند. اینگونه ماژول ها به اختصار ۲R1G و ۲R1B نامیده می شوند.

     

    نوع دیگری از ماژول وجود دارد که آنها را RGB می نامند . در ساخت این مدل از ماژول ها از سه مدل LED استفاده شده است که یکی قرمز ، یکی سبز و دیگری آبی می باشد . این ماژول ها با استفاده از ترکیب رنگ های اصلی قادر به تولید طیف متنوعی از رنگ ها هستند.

     

    در نهایت ماژول های دیگری ساخته می شوند که در آنها از دو LED قرمز، یک LED سبز و یک LED آبی استفاده شده است. این ماژول ها را با علامت اختصاری ۲R1G1B نشان می دهند.

    این ماژول ها قادر به تولید ۱۶ میلیون رنگ می باشند و نسبت به ماژول های RGB رنگ های به مراتب بیشتری تولید می کنند. از ماژول ۲R1G1B بیشتر برای ساخت تلویزیون شهری استفاده می شود.

     

    مشخصه دیگری که در مورد ماژول های LED مهم است، دات پیچ یا Pixel Pitch است. دات پیچ فاصله مرکز تا مرکز پیکسل های ماژول است و معمولاً برحسب میلی متر بیان می شود. یک پیکسل در ماژول های تک رنگ از یک LED، در ماژول های Dual از دو LED مجاور هم، در ماژول های ۲R1G و ۲R1B و RGB از سه LED مجاور هم و در ماژول های ۲R1G1B از کنار هم قرار گرفتن چهار LED تشکیل می شود. مثلاً دات پیچ ماژول قرمز در تصویر فوق ۱۰ هست چون فاصله مرکز تا مرکز دو LED مجاور معادل با ۱۰mm است.

     

    مشخصه مهم دیگری که باید در مورد ماژول های LED در نظر داشت ابعاد آن است. ماژول های LED در ابعاد مختلفی نظیر ۳۲۰mm*160mm و ۱۶۰mm*160mm و ۲۰۰mm*200mm و ۲۵۶mm*128mm ساخته می شوند که باید بسته به ابعاد تابلو روان تعدادی از ماژول ها را در عرض  و تعدادی را در ارتفاع قرار داد تا به سایز مورد نظر رسید.

     

    آخرین مشخصه ای که باید در نظر داشت میزان درخشندگی یا همان Luminance ماژول LED است. درخشندگی یک ماژول نشان دهنده میزان شدت نور بر حسب شمع در متر مربع است و واحد آن cd/m2 می باشد. این واحد در سیستم استاندارد SI به صورت Candela per Square Metre مشخص می شود. یکی از پارامتر هایی که در کیفیت یک ماژول LED مؤثر است و قیمت آن را نیز تحت تأثیر قرار می دهد همین مشخصه می باشد. 

     

     

     

    تهیه و تنظیم: خــــادمی آدرگانــــی

     

    لینک منبع:  

    http://www.kiasell.com/instruction1.html
     

    بزودی :

     

    آموزش مونتاژ تابلوروان بخش پنجم

    آموزش مونتاژ تابلوروان بخش چهارم

    آموزش مونتاژ تابلوروان بخش سوم

    آموزش مونتاژ تابلوروان بخش دوم

     +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    آموزش مونتاژ تابلوروان بخش دوم

     

     

     

    آشنایی با برد کنترل تابلو روان

    قطعه دیگری که برای ساخت تابلو روان به آن نیاز دارید، برد کنترل تابلو روان است. برد کنترل در خانواده های مختلفی ساخته می شوند.

     

    برخی از معروف ترین آنها:

     

    .         • سری HD برای تابلو های تک رنگ تا سه رنگ

     

            • سری M برای تابلو های رنگی و تلویزیون شهری

     

    .         • سری C-Power بیشتر برای تابلو های طیف دار

     

      

     

     


     

    از نکات دیگری که باید در انتخاب یک برد کنترل مد نظر قرار داد حداکثر تعداد پیکسل هایی است که یک برد کنترل می تواند در عرض  و ارتفاع راه اندازی کند و این با توجه به پیکسل های تابلو نهایی تعیین می گردد.

     

     

    نکته دیگر پروتکل ارتباطی است که تابلو می تواند از طریق آن برنامه ریزی شود. این پروتکل از پورت های استاندارد کامپیوتر بهره می گیرد. پورت هایی نظیر COM و LAN و USB که طریقه ارتباط با کامپیوتر را مشخص می کنند. در کل برد کنترل تابلو در واقع وظیفه کنترل و مدیریت تک تک پیکسل ها را در هر یک از ماژول ها به عهده دارد. این عمل توسط برنامه نوشته شده در برد کنترل و همچنین ریزپردازنده ای که در برد کنترل قرار دارد انجام می شود.

     

    ادامه دارد …

     

     

    تهیه و تنظیم: آقای غلام خادمی آدرگانی

     

     

    لینک منبع:

     

    http://www.kiasell.com/instruction1.html

    ارسال نظر

    تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.