ng

دیجیتـــــال تصویــــر - آدرگـان

ارائه خدمات صوتی وتصویری - تجهیزات شبکه و اینترنـت - سازنده تابلوهای ال ای دی در زیباشهر محله آدرگان

زیباشهر محله آدرگان :: دیجیتـــــال تصویــــر - آدرگـان

دیجیتال تصویر - ارائه خدمات صوتی و تصویری - تجهیزات شبکه و اینترنت - سازنده تابلوهای ال ای دی و روان در زیباشهر محله آدرگان

دیجیتـــــال تصویــــر - آدرگـان

ارائه خدمات صوتی وتصویری - تجهیزات شبکه و اینترنـت - سازنده تابلوهای ال ای دی در زیباشهر محله آدرگان
دیجیتـــــال تصویــــر - آدرگـان


به وبـلاگ فرهنـگی - هنـری - اموزشـی و فنـی دیجیتـال تصویـر خوش آمدیـد.
----------------------------------------------
هدف از ایجاد این وبلاگ:
اشنایی با موقعییت مکانی - اداب و رسوم - اقتصاد - فرهنگ و هنر شهر یا محلی که در ان زندگی می کنیم .

ایجاد انگیزه در هر چه بهتر برگزار شدن ایین ها و مراسم مذهبی وشناسایی چهره هایی که در این راه زحمت کشیده اند برای نسل جوان .

ایجاد فضای اموزشی و علمی و اشنایی با تکنولوژی پیشرفته جهان امروز یعنی همان الکترونیک و دیجیتال . موفق باشید .

دیجیتال تصویر - آدرگان.. برگرفته شده از adargan.blog.ir



+

+

 سایت های مرتبط


پربیننده ترین مطالب

داستان کوتاه انتخاب موضوع قالب پیچک ساخت کد موزیک بازی آنلاین استخاره آنلاین فال روزانه تعبیر خواب




اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

مجله نایت پلاس

پخـش زنـده عتبات عالیات

1.jpg2.jpg
3.jpg4.jpg
5.jpg6.jpg
7.jpg8.jpg
14.jpg13.jpg
9.jpg11.jpg
12.jpgشبکه سلام به علت ترویج اسلام آمریکایی غیر فعال شد
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

پایگاه اطلاع رسانی تعزیه

  • پایگاه اطلاع رسانی تعزیه فارس:
  • پایگاه اطلاع رسانی تعزیه اصفهان
  • تعزیه سرا
  • تعزیه سرای هیو
  • استدیو عشاق
  • استدیو غلامی
  • استدیو یاس زیاران
  • استودیو فیلمبرداری عسکری
  • نمایندگی محصولات قودجان
  • گنجینه تعزیه ایران
  • انجمن تعزیه استان اصفهان
  • استودیو سیمافیلم اقابزرگی
  • >
    آخرین مطالب
    پربیننده ترین مطالب
    آخرین نظرات
    نویسنـده
    پیوندهای روزانه
    پیوندها

    آدرگـان

    http://www.axgig.com/images/56354565017075456226.jpg

    اسمی است کهن که نشانه قدمت مکان مذکور است ، این نام ترکیبی از آذر به اضافه پسوند "گان" یعنی که در آن همواره فروزان و فراوانی است .

    در طومار شیخ بهایی سهم آب " ادریجان " از مادی النج باغچه پنج و نیم سهم تعیین شده است .

    گان پسوند فارسی است که به دنبال بعضی از اسامی روستاهای اصفهان به خصوص لنجان آمده است مثلاً آدرگان ، لارگان، نرگان، دارگان که گان تبدیل به جان شده و در بعضی از زمانها مجدداً جان تبدیل به گان شده است .
    وضعیت طبیعی زیباشهر
    شهر زیباشهر بر روی آبرفتهای زاینده رود واقع است که مربوط به دوران چهارم زمین شناسی می باشند این آبرفتها دانه ریز و یکنواخت بوده و جزء اراضی کشاورزی دسته بندی می شوند شیب عمومی در سطح شهر ملایم بوده و در محلات مختلف آن متفاوت است در بخش جنوبی شهر یعنی محله خولنجان با توجه به جهت عمومی شیب شهر که شمال به جنوب است و با توجه به وجود ارتفاعات در جنوب این بخش شیب تندتر و بین 1 تا 3 درصد می باشد لیکن در محلات دیگر یعنی لنج و ادرگان با توجه به قرارگیری بر روی اراضی حاشیه زاینده رود شیب ملایم تر و حدود 1 درصد برآورده می شود .

    در جنوب شهر زیباشهر کوه خولنجان واقع است که از نظر زمین شناسی سن آن به کرتاسه میانی می رسد . تخریب فیزیکی در محیط کوه شدید بوده و این امر باعث تشکیل شدن مخروطهای واریزه ای در اطراف آن شده که توسط فرایندهای دامنه ای جابجا می شوند بر روی دامنه های این کوه اثری از سولفیدوکسیون دیده نمی شود که احتمالاً به علت کمبود خاک دانه ریز در روی این دامنه ها می باشد به علت خشکی و کمبود آب تخریب شیمیائی بسیار اندک است . در روی ارتفاعات کوه خولنجان حفره هائی شبیه به تافوتی دیده شده است که دهانه آنها به همه طرف وجود دارد .

    شهر زیباشهر از گسلهای اصلی که فلات ایران را شکسته اند فاصله زیادی دارد که باعث آرامش منطقه از لحاظ زلزله می باشد . وجود چند گسل فرعی کوچک در کوههای اطراف تائید شده که نمی تواند بر مخاطره آمیز بودن زندگی در منطقه دلالت نماید

    تقسیمات محله ای زیباشهر :
    همانگونه که بیان شد شهر زیباشهر از سه روستای بزرگ واقع در شرق رودخانه زاینده رود و در تقاطع محورهای اصلی اصفهان – مبارکه و مبارکه – پیربکران تشکیل شده است بنابراین می توان شهر را به سه منطقه یا محله عمده تحت نامهای خولنجان لنج ، آدرگان تقسیم نمود .

    محله خولنجان :
    بزرگترین محله تشکیل دهنده شهر است که در جنوب کانال آب کشاورزی که با جهت غربی – شرقی شهر را به دو بخش شمالی – جنوبی تقسیم می کند واقع شده است .

    محله آدرگان :
    کوچکترین محله تشکیل دهنده شهر و به عبارتی کوچکترین تقسیم محله ای شهر محسوب می گردد که در بخش شمال شرقی شهر و در شمال کانال اصلی آب کشاورزی واقع شده است .

    محله لنج :
    از محله خولنجان کوچکتر و از محله آدرگان بزرگتر است  و بخش شمال غربی شهر را شامل می شود و رودخانه زاینده رود با فاصله نزدیکی از شمال غربی آن می گذرد . این محله توسط کانال اصلی آب کشاورزی از محله خولنجان و توسط اراضی کشاورزی از محله ادرگان جدا شده و توسعه بافت آن به صورت خطی و شرقی – غربی می باشد .

    با توجه به سابقه شهر شهر زیباشهر و تشکیل آن از سه روستای بزرگ منطقه توزیع خدمات محله ای در تقسیمات محله های فوق از اهمیت ویژه ای برخوردار است هر یک از تقسیمات مورد اشاره با توجه به بافت روستائی سابق دارای خدمات آموزشی در حد دبستان و راهنمائی ، خدمات بهداشتی – درمانی در حد خانه بهداشت ، خدمات بهداشتی حمام و غسالخانه ، مراکز مذهبی نظیر مسجد و حسینیه می باشند توزیع خدمات تجاری برای نیاز هر یک از محلات در کنار محورهای ارتباطی هر محله صورت پذیرفته است .

    خدمات آموزشی سطح بالا نظیر دبیرستان پسرانه و دبیرستان دخترانه موجود می باشد . 

    شهر زیباشهر

     http://www.axgig.com/images/56354565017075456226.jpg     دیجیتال تصویر آدرگان - خادمی

    دیجیتال تصویر آدرگان - خادمی

    دیجیتال تصویر آدرگان - خادمی

         

                دیجیتال تصویر آدرگان - خادمی                             

    مناطق زیبا و دیدنی زیباشهر

    شهری است در بخش گرکن جنوبی شهرستان مبارکه استان اصفهان

    این شهر در 5 کیلومتری شهر مبارکه (مرکز شهرستان) قرار دارد و درسال 1381 از بهم پیوستن سه روستای خولنجان، آدرگان و لنج تبدیل به شهر شده‌است.

     دراطراف این شهر کارخانجات صنعتی متعددی وجود دارد . عمده شغل مردم کار در کارخانجات منطقه

    کشاورزی بازاری و... می‌باشد.

    این شهر همچنین مرکز بخش گرکن جنوبی نیز می‌باشد و تا اصفهان حدود 40 کیلومتر فاصله دارد   شهری سرسبز است و در کنار زاینده‌رود قراردارد.  در سال‌های اخیر شهرداری تلاش وسیعی را برای زیباسازی و بخشیدن چهره شهری انجام داده‌است.


     


    برچسب‌ها: زیباشهر محله آدرگان, زیباشهر, محله آدرگان, محله خولنجان, محله لنج

    ارسال نظر

    تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.